Metoda otpuštanja i integriranje sjene – Esencijalni alati za rad na sebi

Metoda otpuštanja i integriranje sjene – Esencijalni alati za rad na sebi

Jeste li upali u zabludu lažne pozitive? Kako se riješiti neprijatnih potisnutih emocija, i kakve veze jednorozi imaju sa grahom i sjenkama?

Jedna od čestih zabluda, u koju sam i lično upao, je ta da je evolutivni duhovni proces satkan samo od pozitivnog razmišljanja, i da je sve u duhu jednoroga, ljubavi, leptirića i svjetla. Tehnički, na najvišoj razini, i jeste, ali pošto smo donedavno živjeli u gustom 3D-u, na ovom igralištu, spektar je malo širi. Ljubav i svjetlo jesu gradivna materija univerzuma, ali ako samo ignoriramo svoje tamne aspekte i metemo ih pod tepih, nećemo najzdravije proći.

Bitan dio duhovnog aspekta leži i u tome da se zasuču rukavi i povadi sav korov koji je duboko pustio korjenje u nama. Možemo mi razmišljati pozitivno koliko hoćemo, ali ako to ne osjetimo, ili ako smo labilni toliko da nas sitnica izbaci iz balansa, možda nam je efikasnije da nađemo mačka o čiji rep to pozitivno možemo okačiti. Sigurno ste čuli za mit o tome kako koristimo samo 10% svog mozga. Koristimo mi čitav mozak, samo što je 5% mozga svjesni dio, a 95% podsvjesni. Ovaj podsvjesni nam manje-više upravlja životom i kreira realnost.

Ovo ne treba da nas obeshrabri, jer niko nije došao sa svrhom koju ne može ispuniti, pa ste tako i terete koje nosite sami na određenoj razini izabrali kako biste ih na ovom veselom igralištu mogli očistiti i izliječiti, te se osloboditi tih okova. Nije stvar prebacivanja krivice, i nije bitno kako su ti tereti došli na našu grbaču, ali mi imamo svu odgovornost da to izliječimo i sijamo svoje svjetlo. Srećom, po zakonu polariteta – ako postoji problem, postoji i solucija.

“Mene to ne zanima. Ja sam jednorog.”

Solucija: Otpuštanje i rad na integriranju sjene

Za ovo nam je veoma bitan Carl Gustav Jung-ov termin shadow work, ili rad na prihvatanju i integriranju svoje sjene, o kome možete detaljnije istraživati i sami. Jung je ustanovio kako svi imamo taj tamni aspekt sebe, koji potajno čuči u sjeni i iz određenih odbrambenih mehanizama ga potiskujemo, te se fokusiramo samo na svijetli. To je dio koji ne priznajemo i bježimo od njega, i nalazi se u slijepoj tački, te ga možemo smatrati previše sramotnim, neprihvatljivim ili ružnim.

Lično sam tek prilikom shadow work-a došao do spoznaje kako npr. imam dosta potisnutog bijesa, koji potiskujem od malih nogu jer sam životom u relativno disfunkcionalnom okruženju kreirao uvjerenje da je bijes loš i da je pokazivanje bijesa nešto loše. Ova spoznaja mi je bila neopisivo oslobađajuća, i kroz glavu su mi samo prošle različite scene gdje bi mi ljudi govorili “Tebe nikad nisam vidio/vidjela ljutog.” Taj bijes je bio tu, samo nije izlazio na površinu, poput epizode Simpsona kada Homeru po tijelu iskaču gute potisnutog bijesa, a on ih samo prstom vraća nazad (link).

“Gdje si ti pošla?”

Imamo tendenciju da se sa emocijama koje etiketiramo neprijatnim nosimo na sljedeće načine: supresija (svjesno potiskivanje), represija (podsvjesno potiskivanje) i bježanje (kroz alkohol, drogu, seks, video igre, kompulzivno gledanje serija, itd.). Međutim, potisnuta emocija mora negdje da ode, a ako joj to ne omogućimo, nađe svoj način da nam napravi problem emotivne ili zdravstvene prirode. Jedan od vickastijih pristupa etimologiji riječi emocija na engleskom jeziku je taj da je emotion zapravo energy in motion, odnosno energija u pokretu. Ta energija mora negdje otići, i uporno nam zna davati do znanja da se nalazi tu, pa se vjerovatno i pitate zašto vas odjednom zna napasti talas anskioznosti, straha ili tuge. Na kraju krajeva, možda upaljena lampica na kontrolnoj tabli i nije najdraži prizor, ali je li kontrolna tabla zapravo kriva što vam signalizira da nešto nije u redu?

Možda će ovo biti malo djetinjast primjer, ali zamislite da ste u toku dana pojeli pozamašnu količinu graha koji se pretvorio u određene gasove koji žele da izađu. Hoće li vam biti prijatno ako te gasove trpite i držite u sebi? Potisnute emocije se u tijelu znaju skupljati na određenim mjestima i stvarati psihosomatska oboljenja, ili nas kočiti u zdravoj interakciji sa svijetom i okolinom.

Jedna od knjiga koje bih vam preporučio je Letting go: The Pathway of Surrender, od doktora David-a R. Hawkins-a, simpatičnog gospodina koji je ujedno i osmislio onu divnu skalu razina svijesti, ali ako vam se ne da čitati toliko materijala, prenijet ću vam srž te metode. Pored onih gorenavedenih metoda procesuiranja neprijatnih emocija, imamo i jedan zdravi način, a to je takozvano otpuštanje. I sam Carl Jung je tvrdio – What you resist, persists, odnosno ono čemu se odupirete, ustraje.

Ako slučajno dijelite uvjerenje da ništa nije slučajno, odnosno ako ste već iskusili pokoji sinhronicitet (značajna slučajnost po Jungu) u životu, ili ako pak niste, probajte u svrhu rada na sebi da se postavite tako, ali na kraju krajeva ni ne morate. Pored onih divnih stvari koje vam se nekad fino uklope, posmatrajte i ove neprijatnije situacije koje vas triggeraju kao oruđe koje potpomaže vašem rastu. Realnost se ne dešava vama, nego se dešava zbog vas, pa tako ako vam često iskače jedna te ista situacija, samo drukčije upakovana, probajte tome pristupiti kao prema kontrolnoj tabli Univerzuma koja vam pokazuje kakvu lekciju trebate savladati, ili šta trebate očistiti i izliječiti, jer podsvijest dobrim dijelom kreira našu realnost. Niko vas naravno ne tjera da to čistite ako ne želite, ali ako to ne uradite, možete upasti u petlju takozvanog mentaliteta žrtve, čija je svaka druga rečenica: “zašto se ovo samo meni dešava?”

Metoda otpuštanja

Umjesto da, kada vas neko deseti put u toku dana iznervira i planete u burnoj reakciji, probajte se uhvatiti u tom trenutku i sa znatiželjom istražiti taj bijes. Odakle potiče, kada ste ga prvi put osjetili, i kada ste ga prvi put potisnuli? Optimalno bi prilikom toga ući u neki vid meditativnog stanja, ali ako baš i ne možete, samo osvještavanje je veći dio posla. Umjesto da potisnete emociju, probajte da je otpustite – Postavite intenciju odnosno namjeru da otpustite tu emociju, te je bez (ili sa što manje) etiketiranja i kritikovanja samo osjetite. Neke će proći odmah, dok nekima treba više dužih perioda otpuštanja. Samo znajte da ono prolazi, čak i kada krene povlačiti druge emocije za sobom, poput stida, krivice (zašto sam se ovako osjećao???), ali samo nastavite i redom otpuštajte i njih. Sumnja i otpor su uobičajena reakcija ega, pa kad se uhvatite u sumnji ili otporu, samo i to osvjestite i otpustite.

Jedan savjet koji vam može mnogo pomoći je taj da probate osjetiti zahvalnost umjesto otpora kada vam ta emocija izađe na površinu. Umjesto averzije prema emociji, shvatite da ste vi svijest iza toga, onaj koji ima iskustvo da iskusi tu emociju, a ne da se identificirate s tom emocijom, pa se zahvalite što to možete otpustiti i riješiti se toga. Zašto vam to govorim? Zahvalnost je mnogo viša energetska razina od krivice ili straha, pa ćete samim tim biti energetski jači da to otpustite, i umjesto da sa dna rupe kopate rukama, moći ćete to kopati najmodernijim bagerom.

Sam ovaj proces diže razinu svijesti, jer je naše prirodno stanje visoka frekvencija i ljubav (koliko god fantastično djelovalo), i svako je kao jedna divna glavica luka, čija srž je duboko zakopana ispod slojeva svega onoga što nismo. Uklanjanjem tih slojeva ćete vremenom postizati efekt sličan onome gdje u balonu na vrući vazduh odsječete teške vreće sa pijeskom koje služe kao balast, i pomoći će vam da se vinete u visine. Čišćenje svojih ormara i tereta nam tako može pomoći i da dođemo do boljeg razumijevanja i prihvatanja drugih, te do prave bezuvjetne ljubavi, jer sama bezuvjetna ljubav prihvata bez osuđivanja. Međutim, kako bismo bili bezuvjetna ljubav, moramo bezuvjetno voljeti i sebe.

Sjenka

“Sve što nas iritira kod drugih može nam pomoći da bolje razumijemo sebe.” – Carl Gustav Jung

Da se vratimo i na shadow work. Jedan od vrijednih alata za rad na ovome je posmatranje drugih ljudi kao ogledalo. Ako vam određene karakteristike, radnje ili stavovi kod drugih ljudi izazivaju neprijatnu, burnu reakciju ili otpor, to je dobar pokazatelj vaše sjene. Ovo će biti malo teško za svariti, ali ne možemo projektovati na druge ono čega nema u nama, tako da ako npr. u sebi nemamo krivice, ne možemo kriviti druge. Postoji jedna divna uzrečica:

“Čovjek koji krivi druge ima dug put pred sobom. Čovjek koji krivi sebe je na pola puta. Čovjek koji ne krivi nikoga je stigao.”

To ne mora nužno biti krivica. Širok je spektar destruktivnih emocija, uvjerenja, otpora i prianjanja koji su ništa drugo nego smetnja za naš mir. S tom spoznajom, sljedeći put kada vam neko izazove burniju reakciju, probajte tome pristupiti sa više razine ako možete, zastati na sekundu, zahvaliti se što ste otkrili ranjivi dio sebe, te se sa zanimanjem ili čak uzbuđenjem zapitati zašto to izaziva tako burnu reakciju u vama, i krenuti otpuštati te neprijatne emocije, ograničavajuća uvjerenja ili stavove na koje ste oštro prionuli.

To možete raditi naknadno tokom meditacije, ili u kontemplaciji, i svako ima svoj pravi način, ali ovo je okvirna polazna tačka. Da još jednom napomenemo – Osvještavanje je više od pola posla. Samim bacanjem svjetla na tu sjenu, vi ste odradili bitan, teži posao, i izvukli to iz vaše podsvijesti koja se, jadna, toliko uporno trudi da vam to da do znanja kako biste mogli osvijestiti mračni dio sebe. I njemu treba svjetla i ljubavi, pa prije svega tako i pristupite. Niste ništa manje vrijedni ako imate puno tame. Iznenadili biste se, ali svako je ima u određenoj dozi, samo što neko odluči raditi na tome, dok joj neko odluči dati da kao autopilot podsvjesno upravlja njegovim životom.

Ako imate hrabrosti da radite na tome, zahvalite se sebi i smatrajte to jednim plemenitim činom. Ako ništa, barem imate jedno veliko hvala od mene. Poslušajte savjet Tyrion Lannister-a i nosite to kao oklop, kako to niko ne bi mogao iskoristiti protiv vas. Integrirajte svoju sjenu, osnažite se i pustite svoje svjetlo da sija, jer svjetlo ne baca sjenu.

5 1 glas
Ocjena članka
Subscribe
Notify of
guest
0 Komentari
Inline Feedbacks
Pogledaj sve komentare